Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 150
2 medlemmer og 148 gæster
Briandof, semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 22-06-2012, 10:00
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Hej.

Ang alle de renoverings projekter der er rundt omkring.
Jeg tror at grunden til de ikke bliver solgt.
Er at nu er der mange både der så langt nede i pris.
At det vil koste alt for meget at starte på en renovering selv.
For man skal så være enig med sig selv om at denne båd skal jeg beholde i mange år. For det første bruger man en del tid på sådanne et projekt. For det andet. Så koster det jo emmervæk og så en del. Og de penge man bruger. Ja dem får man sjælt ind igen.
Det er med sådanne projekter. Det griber om sig. For godt nok kan man ligge et budget om hvad det nogenlunde kommer til at koste. Men der skal ikke meget til før det bliver noget dyre end ellers. Så skal der lige ny dørk i. Eller et eller andet skal skiftes. Så piller man det ud og opdager at det der er inden under. Ja det skal også ud og skiftes til nyt.

Som I så osse har fat i.
Så vil største delen af dem der køber båd. De vil helst, ha en de storset bare kan sætte sig ned i og dreje nøglen og så sejle. For man har travlt til hverdag.
Nogen har knap nok tid til at få dem servicetret. Så er det åbenbart sjover at ligge ned i havnen i godt vejr og glo ned i motortrummet. Fordi den ikke vil starte eller bliver varm fordi man lige har sparet på et service/impeller skift.

Jeg har selv for 6-7 år siden været igang med en (Set med mine egne øjne) større renovering.
Af en Uttern 5001.
http://www.baadgalleri.dk/galleri/270-uttern_5001
Den brugte jeg en hele vinter på at gøre god og sejlklar.

Tog en masse billeder. Dels for at kunne se hvordan jeg havde lavede tingene og så osse for at når man syns der ikke skete en skid.
Ja så kunne man kigge på billederne fra, før, under og efter.

Det projekt tog som sagt en hel vinter og kostede ca. 10.000 kr. (motoren er ikke regnet med i her)
Havde jeg vidst at det ville ha taget så lang tid og kostede de penge. Ja så var jeg ikke gået igang.
Men er da den dag idag, glad for at ha brugt tiden på det. For så er det prøvet og jeg har en lille fornemmelse om hvad det vil sige at gå i gang med sådanne et projekt.

Til Horizonblue.
Jeg har siddet og set dit renoverings projekt igennem og tager hatten af for at du gider at gøre så meget. Som du indtil vidre har gjort på din kahytsbåd. Ja også også lige de andre små projekter du har gang i ind imellem.

God dag
Søren S
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,112
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Briandof
» Sponsorer