Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 177
1 medlemmer og 176 gæster
Natashawyy
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 29-01-2013, 13:15
hhmcsv hhmcsv er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Hillerød
Indlæg: 12
Sejldrevet, sandsynligvis et Volvo Penta 110S, er lavet af letmetal. De kraftige tæringer ligner resultatet af galvanisk tæring, måske fordi det tærezink der skal sidde på drevet ikke har fungeret. Hvis du skal lappe med noget, så brug Hempels Epoxi spartel, men det skal på en helt ren overflade, som måske kun kan skabes ved sandblæsning. Drevet skal males med bundmaling der er egnet til letmetal (dvs. må ikke indeholde kobber), her har såvel Hempel som International spraydåse-løsninger med tilhørende primer. Det ser ud som om du har en bronze-foldepropel på drevet, og den kan jo være medvirkende til den galvaniske tæring - men de tærezink der sidder på den ser meget gode ud, men skift også dem til nye. Jeg maler altid min foldepropel med bundmaling (kobberholdig hard racing), både for at forhindre begroning (her bevæger man sig ind i en religionskrig om hvad der er den bedste løsning, det forskellige anbefaler spænder lige fra blankpolering over lanolinvoks til maling). Men jeg maler også for at forhindre en for stor eksponeret bronze-overflade til mindskning af mulig galvanisk korrosion.

Hans-Henrik

Sidst redigeret af hhmcsv; 29-01-2013 kl. 13:15. Begrundelse: Tilføje underskrift
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,777
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Robertjoush
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden