Citér:
Originally Posted by BrianL
Engine coupleren og drevet er jo netop monteret. Så hvis engine coupleren er smadret kan den vel godt midlertidig side så skævt at den kan være svær at tørne med drevet monteret. Selv i frigear følger akslen til drevet med rundt.
Kig bag på motoren og se hvordan det ser ud, hvis det er til at komme til. Vil hurtigt kunne konstateres om drev akslen følger med rundt som den skal. Hvis den ikke gør så er det engine coupleren.
|
Vi er helt enige, men det jeg mener er at hvis motoren tørner fint rundt når nøglen drejes er der også noget andet galt. Jeg syntes bare de svar der er kommet indikerer at hvis koblingen er defekt kan motoren ikke starte, og det syntes jeg lyder forkert. kan motoren roterer uhindret skal den kunne starte, med eller uden defekt kobling.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år