[QUOTE=Lars T;44078]10000-15000 km på et sæt dæk? Er i begge i marinedele-branchen ?
Jeg ved ikke om marinebranchen kalkulerer anderledes end andre firmaer, men jeg tror, at f.eks. IT branchen har en forholdsvis høj timeløn sammenlignet med marinebranchen, hvor jeg husker fakturaer fra mine IT-partnere på ca. 1000,- kr. + moms pr. time. Jeg tror at mange i andre brancher er misundelige på den timerpris. Måske du kan byde ind med supplerende info til IT branchens timepris ?
Der er mange dækfirmaer som tilbyder at sætte dæk på fælge, og deakonline har endda parterne de anbefaler på deres hjemmeside. De har indset at importørens priser er grotesk skræve. Det kaldes at følge diverse trends i marked og efterspørgsel....
Ja, men i mit tilfælde er dækkene købt hos en lokal forhandler og ifh. til vejledende priser, har jeg gjort en god handel.
Iøvrigt er det spøjst at se, efter Ketners konkurs, at priser på filtre, olier og mange andre dele er faldet ca. 30-50% i pris.
Ja, den "skrøne" har jeg skrevet om tidligere. F.eks. DFI olien til Optimax motorer er rundt regnet dobb. pris hos en dansk Mercury forhandler kontra nytdrev.dk - og det er samme olie i identisk emballage. Martin N har bl.a fået flere dunke leveret.
Det var i korte træk mine kommentarer...