Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 876
1 medlemmer og 875 gæster
Pavlosdte
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: projekter...
View Single Post
  #9  
Gammel 22-10-2013, 05:30
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...

Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?

Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
Man kan sige det sådan, at de første år jeg havde båden var det drevet som gjorde unoder. Først blev det repareret i to omgange, og efterfølgende udskiftede jeg det med et fabriksnyt fra min hovedleverandør - årsagen til udskiftningen var, at jeg gerne ville teste et uoriginalt drev, og det har jeg absolut ikke fortrudt.

I år var det så topstykkerne og indsugningen der stod til en udskiftning. Båden er trods alt 21 år gammel med direkte køling, så jeg var godt klar over, at en gennemtæring i topstykkerne/indsugningen var nært forestående.
Da det ene topstykke var gennemtæret og det andet med overvejende sandsynlighed ville gøre det samme inden for nær fremtid, valgte jeg at udskifte dem begge. At indsugningen også blev skiftet sammen med ventilløftere, stødstænger mv., ser jeg - som fagmand på dette område - som en hel normal praksis, når alderen på indsugningen og de andre dele tages i betragtning.

Benzinpumpen gik desværre også i stykker kort efter båden var sejlklar i år, og det er anden gang i bådens tid det sker - jeg har haft båden siden 2004.

Udstødningssystemet er også skiftet for 2 år siden, hvor det erstattede det oprindelige fra 1992.

Så er der skiftet en starter og generator for et par år siden, så efterhånden er motoren "næsten" som en fabriksny..

Det er korrekt at jeg i de seneste år ikke har sejlet meget i båden, men indtil jeg blev selvstændig i 2008 havde jeg heldigvis mange sejltimer og ikke mindst glæder, der langt overstiger de sorger der f.eks. har været med drevet.

Det eneste jeg skal have justeret / ombygget er mikroswitch systemet til gearskiftet. Jeg har varslet en montering af en "kobling", og det arbejder jeg fortsat på.

Jeg havde en periode lidt problemer med, at motoren satte ud. Mange ting blev undersøgt, og fejlen viste sig at være et defekt stelkabel fra batteri til motor.

I år har jeg heldigvis fået sejlet mange timer langs Øresunds kyst. Jeg fik gæsteplads i Snekkersten Havn i juli og august i år, hvor jeg flittigt benyttede enhver lejlighed til at tage på sejltur, når vejret var til det f.eks. til Hven, Sverige eller cruise til København.

Jeg håber at jeg kan have båden mange år fremover og nyde de gode oplevelser på havet..
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,831
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJs652Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden