Ulman, nu har du jo også en mere sødygtig og brutal Sea Ray, hvor du stående med læder i røven nemt bryde bølgerne i op til 10 m/s vindstyrke. Det hjælper gevaldigt på sæsonen. Hvis vi medtager 10 m/s, så har du nemlig ret i, at det har været en forrygende sæson med meget sol og blå himmel. Jeg ved naturligvis ikke, hvor du sejler, men, her på Øresund er Drogden og Kongedybet særdeles brutal i 10 m/s - og ikke noget for lavt fribord som min Fletcher. Vi skal ned på max 5 m/s før disse farvande kan sejles sikkert - uden bølger indover stævn og vindspejl - og vi skal helt ned på 3 m/s før det også er behageligt i planende fart. Tallene er DMI's og FCOO's middelvindstyrker.
Jeg er også mega spændt på sædeprojektet. Der er for tiden 2 solosæder i kunstlæder. De er monteret på rustfrie aluminiumskinner - og kan ikke klare mere nu - og må udskiftes. Med projektet kommer muligheden for, at lave og montere sofa i stedet for 2 solosæder. Jeg sejler ofte med 3 personer og det vil være rart, at få mere vægt frem - og det vil være rart for personer bagerst at komme fri af udstødningsrøgen, der ofte sværmer i et vacuum foran motoren. Udover det, kan man slappe mere af på en sofa når man ligger for anker på et skønt solspot. Hvis sofaen også kunne lægges ned, ville det jo være super lækkert i sådan et solspot. Ibber herinde er med-ingeniør på projektet og har viden om de her konstruktioner og betrækning. Jeg synes, det er spændende, at bringe sådan noget her fra tegnebræt til skruetvinge, men, har ikke den store erfaring i sådan noget endnu.