Fenderen.dk

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 137
0 medlemmer og 137 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 20-01-2014, 21:45
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Ifølge http://www.bredbaandsmatch.dk/mobilt...FYJP3godzAcAZA for flere tele udbyderes vedkommende hvis man kommer tilstrækkeligt væk fra land så er der ingen 3g eller 4g dækning. Prøv at klikke lidt rundt på kortene.

Det hjælper naturligvis hvis man har en højt placeret antenne på båden, men så vidt jeg ved så er antennen indbygget i en Ipad, men der er måske mulighed for ekstern antenne ? Dog er 3g og 4g i så højt et frekvensområde at det i sig selv giver begrænset dækning (feks er der meget bedre dækning i VHF båndet).

Jeg tror at hvis man har en båd med kahyt hvor en Ipad kan monteres så den ikke bliver oversprøjtet med saltvand i dårligt vejr, og man holder sig i rimelig afstand af kysten i en båd som ikke er helplanende, så er Ipad'en sikkert en fin løsning.

Men hvis man har en åben helplanende speedbåd og sejler langt væk fra kysten så ville jeg ikke stole på en Ipad. Måske tager jeg fejl og en Ipad kan holde til det, men det er netop i dårligt vejr at man har ekstra brug for navigations hjælp.
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 127,430
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidshany
» Sponsorer