Citér:
Originally Posted by Lars T
OK med en TUV godkendelse kan de ikke gøre andet end at godkende den.
Hvad har Kleemann sagt?
Har de ikke hjulpet?
|
Bilen skal til syn d. 17.03.2014.
Jeg har i dag bestilt en db-måler, så jeg med "uld i potten" kan måle støjniveauet ved de forskellige omdrejningstal. Jeg har talt med en ingeniør hos Rockwool - meget kundevenlig - omkring de støjmålinger som der er lavet, og han var forundret over, at bilen kunne larme 104db....Han mener, at synsfolkene har benyttet sig af en forkert måleenhed, at bilen har holdt for tæt på en mur og lyden "kastet" tilbage i mikrofonen. Ja, lydniveauet virkede forkert på ham.
Jeg testede i går med ståluld i udstødningen - kun i de bagerste afgangsrør - og det reducerede støjen markant.
Omkring de anmærkningen af "hjul/dæk", så har jeg kigget på styretøjsvinklerne, og det ser ud til, at camber vinklen på venstre baghjul er ude af justering. Jeg tror at en komplet styretøjsudmåling kan få det korrigeret igen. Kan jeg ikke nå det til på mandag, så kommer der smallere dæk på, så de er inden for skærmkanterne.
Kleemann mener ikke, at deres headers/downpipes er årsagen, men at det øgede støjniveau skal findes i BRABUS mellempotten. Det lyder sandsynligt.
Jeg holder jer opdateret...