Citér:
Originally Posted by Rolf T
3 knob ekstra med en glat propel under normale danske forhold, vil give en brændstofbesparelse på en forbrændingsmotor med en virkningsgrad på 42% i omegnen af 28% med et variabelt omdrejningstal imellem 1500 - 1900 omdr.min. forudsat, at der er en nominel belastning på gearet, hvor udvekslingen er 2:1 ved ikke under 3 bar atmosfærisk tryk med lukket motorklap...
Ovenstående er naturligvis gældende, hvis båden sejler ned af bakke - op af bakke, er regnestykket lidt anderledes !
|
Det er jeg ikke helt enig i, ved hurtig hovedregning ser det umiddelbart ud til du ikke har korrigeret for 1. søndag i advent
- hvilket selvfølgelig kun har indflydelse hvis man sejler hele året rundt !!!
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________