Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 219
0 medlemmer og 219 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #8  
Gammel 02-04-2015, 18:53
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Den med at begynde at bore i det ville jeg vælge som absolut sidste løsningen. For hvis den går galt er det altså en lidt større operation du står overfor, idet det så er en udskiftning af yderste rør der skal til.

Jeg tror nu også at selve messing røret stadig sidder inden i det andet rør. Måske er det billedet der snyder lidt, men jeg syntes godt man kan ane at der er en lille forhøjning inde i røret. Hvilket kunne tyde på at messingrøret ikke er fulgt med ud. Og hvis det er den originale bøsning kan det være svært at skelne det ene materiale fra det andet.

En anden ting du kunne prøve var at tage en løs klinge fra en nedstryger. Og så trække den et par gange inde i hullet hvor selve gummibøsningen er kommet ud af. Og så kan du se om ikke det er messingspåner der kommer ud. Husk at vende klingen så den "tager fat" når du trækker den ud af. Og hvis det så er messingspåner, så er du allerede igang med den rette kur. Nemlig at "flække" selve messingrøret med 2 langsgående snit således at røret kan taget ud i 2 dele. Derefter skal du muligvis afrense røret indvendigt med sandpapir inden den nye bøsning monteres.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 128,019
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, drFY4NimB2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden