hhm, ja, det var noget af en prisforskel på de to motorer.
Jeg tænker ofte over, hvorfor en bådejer ønsker at sælge sin bådmotor ? Med omvendt fortegn, ville jeg sjældent sælge min bilmotor med mindre den virkelig voldte problemer..Det KAN være tilfældet med mange brugte bådmotorer.
Brugte bådmotorer sælges efter med en gedigen tekst omkring "passet, plejet, serviceret af aut. mekaniker og fornylig hovedrenoveret. Sælges grundet ønsket om større motor".
Uanset, hvad der er skrevet i teksten, så kan der som oftest IKKE fremvises skriftlig dokumentation på de oplyste faktorer.
Langt de færreste kender historien bag en ældre bådmotor, og derfor bør der være en fagmand med ind i over ifm. køb.
Skulle jeg vælge en brugt bådmotor, så ville jeg kigge hos en forhandler først. De japanske mærker Yamaha, Suzuki og Honda er rigt repræsenteret i nyere og lidt ældre udgaver.
Det private marked for brugte bådmotorer ville jeg i første omgang sætte på stand-by.
Du kan også vurdere muligheden ved at opgradere til ca. 40.000,- kr. for en brugt bådmotor, og se hvad det giver af muligheder.
Priserne på brugte bådmotorer specielt påhængsmotorer er decideret ødelagt grundet de årlige kampagner fra de respektive udbydere. Mercury/Mariner er blandt de værste til at ødelægge brugtmarkedet med discountpriser på deres bådmotorer - måske fordi deres 4-taktere samles i Kina. Det store program med Optimax, Verado osv. samles indtil videre i Guds eget land...
