Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Ja, horizonblue har uden tvivl det sorte bælte i at renovere både - se også hans Suntop 1800. Meget flot og gedigent håndværk. Ingenting er overladt til tilfældighederne.
Jeg vil med glæde gerne se de foreløbige resultater omkring renoveringen af FlyFish´en. Måske vi kunne kæde det sammen med næste års bådudstilling i Fredericia ? Hvad siger ENN og horizonblue ?
Omkring dagbogen for projekt FlyFish, synes jeg ikke at der skal rettes i den.
Det er fint at kunne se tilbage på, hvad man tænkte og hvad der blev det faktiske resultat. Jeg mindes også at du på et tidspunkt overvejede Mercedes diesler ( 6 cylindret, 300D, model W124 ), men valget faldt på GM 4.3´ere sammen med Volvo Penta SX drev.
Til projektet med din Drago, vil nytdrev.dk gerne levere reservedele til motor og drev til indkøbspriser. Her vil du uden tvivl kunne spare mange penge sammenlignet med priserne på reservedele hos marinebutikkerne.
Slå et signal, hvis det har interesse
|
Ja, jeg overvejede Mercedes turbodieseler på et tidspunkt. Tror at jeg vil skrive et afsnit om motorvalg, for jeg har virkelig overvejet mange muligheder. Fandt et dokument som jeg har skrevet for to år siden, med pro/contra ved de forskellige valg, det var ret skægt at læse igen.
Indtil nu, er det begrænset hvor mange nye dele jeg har købt til projektet. Der er mest råvarer og værktøj; træ, glasfiber, epoxy, samt en del bajonetsavklinger...hehe :-)
Når jeg skal i gang med at samle drev, tilkalder jeg nytdrev.dk, for der skal bruges en del nye stumper.
Indtil nu har jeg købt en del brugte sager, på DBA, ebay og blocket. Drev, transom, kåber, beslag osv.
Omkring bådudstillingen skulle vi sagtens kunne finde en dag, hvor I kan komme til Horsens og se projektet.
Her er et par billeder af mit "fjernlager". Disse ting er opmagasineret hos min far i Nordjylland. Så dem går jeg ikke og roder med til hverdag.