Der sidder en Tryktransmitter der fortæller motorstyringen hvilket indsprøjtningstryk der er i railen - den kan skiftes løst (er skruet i railrøret) og der sidder en ventil der regulerer trykket i railrøret og leder olie tilbage til tanken for at holde det tryk motorstyrringen beder den holde - den kan også skiftes løst - så hvorfor skifte railrøret?
Havde de udlæst fejlkoder havde de straks fundet fejlen idet den ville sætte en fejlkode for for lavt railtryk - Kam Diesel ville nok have løst den opgave på ca 30 minutter

det er ikke ukendt at den trykventil kan "klippe" en O ring i sædet - og så kan motoren ikke bygge det korrekte railtryk op vi skifter dem af og til og fejlen ses som oftest ved at motoren ikke kan starte da ht pumpen ikke kan opbygge tryk i railrøret - men får man først motoren i gang så kører den fint (ved startmotoromdrejninger kan HT pumpen ikke kompensere i volumen for den læk der er i ventilen - når først motoren kører er kapaciteten på HT pumpen som regel stor nok til at kompensere for lækagen)
Nå men rart at de fik den til at køre igen - for den er da ude at køre igen? eller er de ikke færdige med reparationen men mener bare de har fundet fejlen?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt