Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 196
0 medlemmer og 196 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Efteråret
View Single Post
Gammel 22-12-2008, 22:30
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Årets sidste sejltur bliver nok mandag d. 22 december håber bare at vejret arter sig nogenlunde. Sidst jeg ville ud at sejle var der så meget vand i åen at broerne blev en hindring, men nu er vandet sunket til normal så det skal lykkedes. Konen skal arbejde så det bliver kun mig og en six bag sne b.....
og godt gang i webastoen. glæder mig det er sgu ved at være længe siden

Så fik jeg sejlet en tur selvom det blæste lidt. Min sejler kammerat ( ham jeg altid følges med i sommerferierne ) tog med for at underholde mig og han sørgede for sneen og jeg havde kaffe og klar fløde med.
turen ud af åen foregik i hyggefart ( skulle jo nødig spilde kaffen) der var godt højvandet og der kom nogle vindstød som ruskede godt i båden.
Vi nåede ud til Ho Bugt hvor der var store bølger med hvid skum overalt så baren måtte lukkes midlertidig for jeg skulle da lige prøve at sejle ud i bugten og med det samme vi var fri af landtangen fik vi sgu klø men jeg pressede også lidt på for jeg satte farten op på 13 knob. Efter 10 min blev vi enige om at det vist ikke var vejr til at sejle i derude så vi vendte om og fulgte slæbesporet på gps tilbage, vi kunne ikke se en disse med alt det vand der blev smidt op over båden men vi ramte da åen igen.
tilbage i smult vande blev det til hyggesejlads igen og baren blev åbnet.
At sejle på denne årstid og have en god varme i båden det er sgu råhygge
så vi tøffede med 3-4 knob op ad åen og var i havn igen ved 16.00 tiden ,det blev en tur på 4 1/2 time og ca 19 mil.
PS. vi fik drukket alt kaffe og fløde så vi måtte tage en taxi hjem men det var sgu en dejlig tur.

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 127,552
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Samuelkix
» Sponsorer