Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 375
2 medlemmer og 373 gæster
AnthonyFum, EdmundoLam
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: BMW nostalgi
View Single Post
Gammel 07-01-2009, 08:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
Nogen gange er det svært at hitte rede på alle de forskellige modelbetegnelser. Så er det nemmere med Mercruiser Alpha One; Enten er det Gen I eller Gen II, der dækker fra årgang 1983 og frem til idag...

Tilbage til dit spørgsmål omkring Mercedes-Benz W124.
Der er ingen tvivl om, at netop W124 vil gå over i historien, som den mest populære Mercedes nogen siden. Modellen blev introduceret i 1985 og afløste model W123, der så dagens lys i 1976 ( så vidt jeg husker ). Det revolutionerende ved W124 var designet - det var lysår foran konkurrenterne også BMW - og tildels motorerne, der var større end i afløserne.

Der blev i 1985 introduceret følgende motorer til W124:

200D ( 4 cyl., 72 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
250D, ( 5 cyl., 90 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
300D, ( 6 cyl., 113 HK, manuelt eller aut.gear og forkammer diesel )
200E, ( 4 cyl., 112 HK, kan ikke huske om den blev tilbudt med aut.gear )
230E, ( 4 cyl., 132 HK, manuelt eller aut.gear )
260E, ( 6 cyl., 160 HK manuelt eller aut.gear )
300E, ( 6 cyl, 180 HK, manuelt eller aut.gear ).

Frem til årgang 1989 bestod W124 uændret på motorsiden. Interiøret fik nye farver til de forskellige årgange, så de passede til tidens trend. I 1989 blev model 300E-24 introduceret. Man havde taget 300E-maskinen og monteret
24V topstykke - det gamle topstykke var med 12 ventiler - hvilket øgede ydelsen til 220HK og et langt bedre drejningsmoment. Topfarten blev opgivet til svulmende 237 km/h., hvilket den dag idag, er meget for en personbil. Model 300E fortsatte i produktion samtidig med 300E-24. I 1990 fik W124 sit første udvendige facelift i form af høje paneler på dørerne sammen med chromlister på paneler og kofangere. Indvendigt, blev der benyttet pynte-træ i dørsiderne. Rattet blev ændret, så det fik et mere bastant design til glæde for mange.
I modelåret 1993, udviklede Mercedes-Benz nye topstykker til dieselmotorerne med 4-ventilteknik og i slutningen af 1993 og begyndelsen af 1994, kom W124 i et stærkt faceliftet udgave med med andre for- og baglygter, ny front, ny bagklap, nye kofangere og nye maskiner på benzinsiden. Bl.a kan nævnes 500E til modelåret 1992. Ubetinget en "dræbermaskine", der blev udviklet sammen med Porsche. På det tidspunkt, da 500E var på tegnebrædtet, havde Porsche stilstand i produktionen, og da MB er nabo til Porsche - de holder begge til i Stuttgart - var et kompagniskab omkring 500E en oplagt mulighed. MB 500E blev mere eller mindre samlet af Porsche på deres fabrik og produceret i ugentlige antal på 20 stk.
Disse 20 stk., blev flået væk fra hylderne. Kunderne var ellevilde med bilen. Brede skærme for og bag - se billeder - 5.0 liters V8´er med 326HK, 250 km/h og et sublimt drejningsmoment. Ubetinget en ægte "Køremaskine", der vil blive et samleobjekt for mange. Denne bil handles idag - de flotte eksemplarer - til omkring 20000,- EUR i Tyskland.

Hvad skal din Mercedes-Benz 300E koste ? Uha, det er positivt, at maskinen er ny - det gør også bilen dyrere - og standen på bilen er flot. Dog har de ældre Mercedes´er - også W124 - problemer med rust i dørpaneler, ved sideblinklys, skærmkanter og inde bag kofangerne. Det skal du være opmærksom på. Rust i undervognen bliver ikke et problem, hvis bilen er godt og grundigt undervognsbehandlet.
Jeg har set eksemplarer af 300E i DK til imellem 40000,- kr. og 199000,- kr.
Det er uden tvivl standen på bilen der afgør prisen sammen med kilometertallet. Et forsigtigt gæt - uden at jeg vil hænges op på det, når ikke jeg har set bilen - vil være i omegnen 85000,-
På dba.dk er der pt. 38 stk. MB 300E til salg.

Motoren på billedet er fra MB E500. Den sølvmetallic Mercedes-Benz, er også en E500 produceret i 1992. Sådan blev den leveret fra fabrikken.

Mange ejere af W124 udstyrer bilen med store fælge, brede dæk, lygter osv. Lad være med det. Det ødelægger bilens flotte deisgn. Hold bilen i originalt design hele vejen igennem.
Attached Images
File Type: jpg MB300E.jpg (17.7 KB, 22 views)
File Type: jpg MB300E24.jpg (63.1 KB, 0 views)
File Type: jpg MB500Emotor.jpg (51.5 KB, 0 views)
File Type: jpg MBE500.jpg (53.1 KB, 0 views)

» Statistikker
Medlemmer: 126,599
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, EdmundoLam
» Sponsorer