Så længe din bil ikke er hårdt presset eller der er ændret på nogle måde er jeg ret sikker på man kan købe det billigste 10-40 olie du kan få og du kan værken se eller mærke forskel og heller ikke se det på slidtagnen hvis du skilte maskinen ad.
Jeg går op i olier, bare ikke på maskiner som ikke er så hårdt presset, f.eks. min Toyota 2.4 har fået 10-40 olie som kostede 104kr for 5liter nede i Netto.
( mit bagtøj er et dårligt eksempel

)
Min mercruiser er heller ikke hårdt presset og har efter papirende fået EKSTREM dyr olie de sidste mange år. Dette har jeg svært ved at forstå, det er en 5.7Liters som kun yder 260hk. Vi ku snakke om der sku dyr olie på hvis vi snakkede en risgnasker på 1.8Liter som smed 300hk.
Min fars Carnival 2.9 er Bokstunet, ryger mere end en storebæltsfærge, den smider over 170hk på hjulene er jeg ret sikker på, og den får skiftet olie for hver 15.000km og den får ret dyr olie. Noget som min Chef har anbefalet til turbo biler.
Det er en Jungle, men tag det hele med et gram salt med de dyre olier, bilen kører værken bedre eller noget efter min mening.