Citér:
Originally Posted by ENN
Som standard har B-lineren et hel arsenal af ure - det er nu ok bortset fra at det ene (tryklog) er upræcist (det er tryklogge) og derfor unødvendigt
Det jeg bruger mest er min gamin 298c den kan alt det jeg har brug for - dybde - kortplotter vandtemp (når man lige skal have en dukkert - eller vide hvor kolde ølene på slæb er)
I B-Lineren er der Volt (på batteri) temparatur (motor) - Trim - Log - Omdrejningstæller - olietryk - brændstofmåler - timetæller
|
det er også hvad jeg har og det er nok.
det med øllene i vandet minder mig om en sejltur for ca 10 år siden.
det var en rigtig varm sommerdag jeg var sejlet ud i ho bugt hvor jeg ville fiske lidt

og bare slappe af. jeg fandt en stille sted hvor ankeret blev kastet over bord og øllene blev lagt i en opbevaringsnet (til fisk ) og sænket godt ned i vandet bag båden for de skulle jo ikke ligge i overfladen og få sol.
efter et par timer mærker jeg at båden bumper mod bunden for det er faldende vand så jeg starter maskinen og hiver ankeret op og vil bakke ud på dybere vand men i samme øjeblik jeg sætter i bak og giver lidt gas lød det sgu mærkelig bag båden så jeg hiver håndtaget i frigear og springer ud for at hvad der er galt

MINE ØL skum over alt bag båden ingen øl ingen net. panik panik nej for jeg har altid nødproviant ombord

ellers kunne jeg have siddet derude i 8 timer og drukket vand mens jeg ventede på højvande så jeg kunne komme hjem igen.

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år