Fornemt, så er der jo lidt håb.
Manifolde til OMC V8 Ford, er noget som ikke har kunnet fås uoriginalt ret længe. For lidt over et års tid siden, ledte jeg med lys og lygte for at finde et sæt. Jeg kunne overhovedet ikke finde dem nogle steder, så det endte med at jeg satte et sæt "BARR universal manifolde" på og lavede et par rustfrie knæ, for at det passede med OMC udstødningshornet. Det var en Bayliner jeg hjalp med at lave i stand.
Med hensyn til manifolde til OMC V8 Ford 460, så kan man faktisk få et sæt adaptorer, som skrues på topstykkerne, så man kan bruge GM bigblock manifolde. Billig er det dog ikke.
http://www.cpperformance.com/detail.aspx?ID=342
Her er en anden ting, som kan være vanskelig/dyr.
Manifold til OMC 165 hk række 6 motor. (Der kan til gengæld fås Mercruisermanifold til den motor, så med lidt fingersnilde kan man nok sejle videre. Dog er OMC manifolden federe, for hullet til karburatoren er lavet til en 4 portet, der er så sat en adaptorplade på og en 2 portet karb. Men sikke muligheder...........)
Det er ganske vist også en sjælden motor, men jeg har en kammerat der har en båd med ikke mindre end to af de maskiner i, med kun 550 timer på tælleren.