Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 141
1 medlemmer og 140 gæster
LeslieTat
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 16-01-2009, 22:28
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Mercruiser brugte den 250 cui GM 6 cyl rækkemotor i en del år den fandtes med 160 og 165 hk - men jeg vidste ikke at OMC også havde benyttet den

Den går for at være den bedste motor Mercruiser nogensinde har haft i marineprogrammet - silkeblød gang - knokkel stræk - uforgængelig

På de amerikanske fora roses motoren til skyerne - og ejere der overvejer at skifte en sådan motor ud anbefales at renovere den da dens lige ikke findes - sådan siger eksperterne på fx i-boats
Ja, det er synd at de ikke laver række 6'eren mere, for det er dejlig symaskine. Jeg låner af og til min kammerats båd med to af disse motorer i, og de spinder fantastisk. Hvis de havde lagt i min projektbåd, er det 100% sikkert at de var blevet hovedrenoveret og koblet sammen med et par SX drev, det ville have været et lækkert setup. Lige en monoindsprøjtning og noget elektronisk tænding for at "spice" dem lidt op evt.

Sidst redigeret af Horizonblue; 16-01-2009 kl. 22:58. Begrundelse: Ændrede linket så Youtube video'en kan ses herinde.
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 126,182
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Kukli_ydPn
» Sponsorer