Vi havde for en del år siden (ca 2001) en laguna i firmaet - det var vist en 1,8 eller 2 liter version. Jeg havde den kortvarigt som firmabil (mens min jeg ventede på firma bimmeren) og den kørte fint, dog hed det sig at den havde været dyr at holde kørende - om det er rigtigt ved jeg ikke
Renault laver glimrende motorer - omend nogle ting er alternativt konstruerede
Min kone`s forhændværende Volvo V40 1,9 TDI havde faktisk en renault dieselmotor og den var sparsom med brændstoffet og kørte godt
Men da jeg skulle skifte tandrem





kørs i nakken - aldrig har jeg oplevet noget lignende.
Remstrammerne der er monteret findes i forskellige veriosner og det gør tandremmene også volvo/renault ved ikke hvilke der er monteret i hvilke og derfor måtte de bestile 10+ af hver hjem før det passede - derudover var der ingen plads overhovedet - tåbelig konstruktion. Generelt er jeg i øverigt af den opfattelse at en bilmotors knastaksel og indsprøjtningspumpe (på diesel) skal være trukket af en vedligeholdelsesfri kæde - det er det eneste rigtige
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt