Man hælder "sku" ikke kølertætner på et utæt kølesystem - man finder lækagen og reparerer den
En køler er en sliddel på et køretøj - den udsættes for store thermiske belastninger (metallet trækkes sammen og udvides hver gang man kører) og den udsættes for vand salttåger etc så hvis bilen kører daglift i vort klima så skifter jeg dem hvert 4 år på mine egne biler.
En køler er ikke "dyr" de fleste fremstilles faktisk af nissens kølerfabrik (selvom de sidder i en bil med et andet mærke) og hos nissens kølerfabrik koster fx en ny køler til en bimmer 320d ca 1400 kr - udskiftningen tager ca 1 time så det er rutine at skifte dem efter 4-5 år i vort klima.
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt