Den V12èr findes i fleversioner med flere ydelser, den programeres til "light" "medium" og "heavy" brug - i en lystbåd vil den typisk være sat op til højere ydelse og i en bugserbåd til lavere - altsammen via software. det er fordi den tåler at yde noget mere hvis det kun sker "kortvarigt" som i en lystbåd - men derates lidt hvis den skal kunne tåle at yde den effekt hele tiden i fx en slæbebåd
De forgyldte ventildæksler mener jeg aldrig at have set på de motorer sådan i virkeligheden (og jeg har set et par håndfulde af dem) mon ikke det kun er for "udstillings" brug at de har gejlet den op med forgyldte ventildæksler?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt