| Et batteri der ikke holdes opladet hele tiden kan danne et sulfat lag på pladerne - dette lag isolerer pladerne fra syren i batteriet og nedsætter kapaciteten på batteriet
 Sulfatering kan fjernes ved at sende nogle strømpulser gennem batteriet der sætter sulfatkrystallerne i svingninger og derved nedbrydes de - det er den funktion den avancerede CTEK lader har som en af de få. Impulserne har nogle kloge folk fundet ud af skal være på 3.26MHz De 3.26MHz skulle netop svare til sulfatkrystallets egenresonnans så krystallerne går i svingninger og bliver ødelagt.
 
 Du kan undgå sulfatering i en vis grad ved ikke at lade dit batteri være "halvopladet" igennem længere tid
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |