Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 664
0 medlemmer og 664 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #46  
Gammel 30-01-2009, 13:20
Jans Jans er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Vesthimmerland
Indlæg: 8
Hej alle

Jeg er blevet anbefalet dette forum af en af brugerne. Denne tråd interesserer mig meget. det er mig som har begået siderne om "Hans Hedtoft" og "Estonia"

Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg ved ikke hvornår det er skrevet.
Men i dag overvåges bovporten oa. med video.
Til orientering blev dette et internationalt krav efter Herald Off Free Enterprise forliste i Zeebrugge 1987. (Det er der også en artikel om på min side). Der var således en monitor i bestiklukaffet og maskinens kontrollrum på Estonia. Men på broen kiggede man bare ikke på den, og i maskinen tog man ikke notits af det.

Det er bedøvende ligemeget hvor meget isenkram de propper i de ro-ro færger. Det ændrer intet på den tåbelige konstruktion som det er. Og når besætningen samtidig er inkompetent (som det efter min mening var tilffældet på Estonia) er der sandelig ikke langt til katastrofen.

I disse tider udstyrer man skibene med en masse smart isenkram for at forbedre sikkerheden til søs. Eksempelvis er der en brovagt som sikrer at der er mindst en vågen person til stede på broen. Som i alle antagelig husker buldrede Karen Danielsen ind i Storebæltsbroen i 2005. Ombord var der netop sådan en brovagt, så den ulykke burde aldrig være sket. Men hvad hjælper det med overvågning når skidtet bliver slået fra. Der er iøvrigt også en artikel om den ulykke på min side.

I min egenskab af gammel søulk har jeg den opfattelse at kun de gamle dyder virker. Man sejler med et sødygtigt skib, som er velvedligeholdt. Og besætningen bevarer respekten for de kræfter som de er oppe imod.

Håber ikke jeg har stødt nogen med dette indlæg. Har jeg alligevel var det ikke meningen.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,536
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, gzazwktwmjy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden