De originale i en GM motor er AC tændrør - det er det de er født med
Men de bedste tændrør til dem (og så mange andre motorer) er NGK tændrør - din motor skal køre på NGKBPR6EFS og for at spare dig at søge efter de bedste priser så kan jeg oplyse at jeg lige har undersøgt markedet - og at Marineparts.dk har dem til en meget skarp pris så der købte jeg mine.
På Iboats og andre seriøse fora skrives der også "tændrørstråde" og der syntes NGK at være det foretrukne mærke - AC har en mindre godt ry
Jeg plejer at skifte mine tændrør hvert år da de koster småpenge
Smør gevindet med en lille klat varmebestandingfedt når du skruer dem i så sætter de sig aldrig fast - og fast kan de sætte sig i et støbejernstopstykke som det på en GM motor - det er endnu et argument for at skifte dem årligt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt