Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Ja, V6'eren som ryger ud af Suntop'en kommer i Projekt Flyfish. Alternativt overvejer jeg at sælge alle 3 V6'ere som jeg har og købe to nye Vortec V6'ere, altså som shortblokke uden karb, strømfordeler, pumper osv(alt det har jeg). Vortec V6'ere skal man ikke gå af vejen for, de er altså fede.
V8'eren stammer fra en Draco 2700, som nu skal have en diesel kværn, så den kommer jo til at føle sig hjemme, når jeg får den puttet i min båd. Jeg er rigtig glad for at den har kørt med ferskvandskøling. Kompressionstesten sagde over 10 bar på alle cylindre, så det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, for andet en rengøring og gejl-lakering.
Jeg når ikke at få den i, i år. Planen er at bruge sommeren på at få alle stumper "linet" op og gjort klar. Der skal også SX drev på båden, så det griber lidt om sig.
Har spekuleret på at installere indsprøjtning på V8'eren, ikke så meget på grund af hk, men mere for at få en altid stabil motorgang. Det tager også tid at få det kørt i stilling.
|
Det lyder til at det er en kernesund motor du har fået fat i. Kompressiontesten lyder så godt som et HC Andersen eventyr...
Ja, Vortec motorerne er fantastiske. ENN kan uden tvivl fortælle mere om dem. Her er han også på "hjemmebane"....
Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er....

Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
