Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 162
1 medlemmer og 161 gæster
Antonioxiq
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #19  
Gammel 17-02-2009, 09:14
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Citér:
Originally Posted by Jess Se indlæg
Her er lidt om hvad man kræver af en M.O.B motor:





S.O.L.A.S. - SAFETY OF LIFE AT SEA (sikkerhed for menneskeliv på søen)

Tohatsu er den eneste påhængsmotor på det danske markede der har opnået SOLAS/IMO godkendelse, og er der for den eneste der må bruges til redningsbåde i henhold til SOLAS/IMO reglerne for redningsbåde og den internationale convention overenskomst for beskyttelse af menneskeliv til søs.





SOLAS-testen indebærer blandt andet:

Koldstart ned til -15 grader.

Efter mere end 12 timer i kuldekammeret skal motoren klare tre vellykkede opstarter i træk.

Efter hver start skal motoren opnå normalt driftsresultat uden problemer.

Gearskifte skal fungere i alle positioner uden problemer.

Testprogrammet strækker sig over mange timer. 10 minutter tomgang— stop— 2 timer på maksimal belastning — stop — nye 2 timer hvor motoren køres på maksimal belastning 10 minutter tomgang - stop - 2 timer på maksimal belastning - stop - Nye 2 timer der Motoren køres på maksimal belastning

Motoren køres uden motordæksel på maksimalt belastning samtidig med der sprøjtes koldt vand over motoren i mere en 5 minutter.

Motoren udsættes for en «frit fald» test: frit fald testen udøves fra en færge, eller et containerskib dette forgår ved at påhængsmotoren er monteret på en redningsbåd. Dette fald skal ikke påvirke motorens konstruktion eller funktionalitet, og motor skal kunne sætte i gang i det den rammer vandet.


Ikke en helt pæn måde at behandle en motor på


Den får sgu da nogle tæsk.
Der er jo heller ikke noget der hedder, vent til den er driftsvarm.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,481
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomasshone
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden