Ideen med at pille koblingen af er god sådan rent tyveripræventionsmæssigt - men forsikringsbetingelserne kræver låsene (selvom de måske er mindre effektive end at pille koblingen af) så derfor følger jeg den metode
Når båden en sjælden gang ligger i vandet ved sommerhuset UDEN jeg er i hytten (sker ca 5-7 dage om året) så fjerner jeg en motordel (strømfordelerrotoren og nøglen til hovedafbryderen) det vil give en evt tyv betydelige problemer at finde ud af - og forsinke eller umuligøre at båden kan sejle væk med tyven ved roret - han får i hvert fald ikke gang i motoren medmindre han tilfældigvis går rundt med en rotor til en strømfordeler på en Mercruiser 3,0 - og det gør de færreste

__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt