Det lyder som flere problemer - ud fra det du skriver vile jeg starte med en kompresionstest for st sikre at motoren var OK
 
Derefter - hvis kompresionstesten er ok - ville jeg mistænke at motorens manglende trækkraft kunne skyldes:
 
-En lækage i indsugningen - prøv at sprøjte lidt "bremserens" fundt om pakninger etc - løber motoren op i omdrejninger er der en lækage
 
-Checke grundindstillingen på motoren (knasttiming - tænding etc)
 
Mht koblingen så se om den kan justeres - hvis ikke så sakl der en ny i
 
Gearskifteproblemet lyder som om den er fejljusteret - jeg mener det er kabeltræk der er på mondeoen og det kan være fejljisteret
 
En dygtig Förd mekaniker der har erfaring med din model er det der skal til - men hvor de gode förd mekanikere findes ved jeg ikke da jeg aldrig har haft en förd - men der er nok andre der har en og kan rådgive om en god mekaniker
		
		
		
		
		
			
				__________________
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
 
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
 
 
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
 
Og sikkert nogle flere jeg har glemt