Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 535
2 medlemmer og 533 gæster
maximllmt, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #6  
Gammel 09-06-2015, 18:55
Høegh Høegh er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Næstved
Indlæg: 18
Jeg har godt nok en høj indlæringskurve for tiden. Jeg har i dag lært at der er noget som hedder flinke og træge sikringer. Dem som jeg sprang en masse af i går, var tilsyneladende flinke. Jeg har været nede i dag og prøve med nogle andre sikringer som skulle være træge, og nu kan jeg sagtens hæve og sænke motoren som jeg vil, uden at sikringen springer.

Men:

Sikringen går stadig når jeg prøver at starte motoren. Jeg prøvede også med en 25 amperes sikring i stedet for 20 ampere, men den springer med det samme alligevel.

Sjip: Det kan sagtens være at der var dårlig kontakt. Nu er der det i hvert fald helt sikkert, for jeg har i dag fået strammet boltene så meget at skoene er knækket (se billeder). Jeg må lige prøve igen med et par nye i morgen, når forretningerne åbner.

Bortset fra det, så har jeg sådan en afbryder (billede 4) som overhovedet ikke virker. Der er strøm på det hele, uanset om jeg har sat den røde nøgle i og drejet den, eller ej. Jeg er ikke helt klar over hvordan den burde virke, men jeg forestiller mig at det er meningen at den kortslutter kredsløbet når jeg drejer nøglen og tager den ud, sådan at der ikke er strøm på noget som helst? Det kunne vel i så fald også tyde på en dårlig forbindelse (jeg ævler sikkert nu, bær over med mig)?

Bortset fra at skoene er knækkede nu (og sikkert også beskidte), ser det så ud til at jeg har skruet det rigtigt sammen? Jeg er 99% sikker på at det er sat på nøjagtig som det sad sidste år.

Tak igen for jeres tid. Det er uvurderligt for sådan en skrivebordsforvent nybegynder som mig, at I gider tage jer tid til at hjælpe.

Mvh
Kurt
Attached Images
File Type: jpg DSC_1369.jpg (169.8 KB, 24 views)
File Type: jpg DSC_1370.jpg (133.4 KB, 16 views)
File Type: jpg DSC_1371.jpg (131.4 KB, 15 views)
File Type: jpg DSC_1376.jpg (53.0 KB, 12 views)
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden