Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 538
2 medlemmer og 536 gæster
Edwardapown, StevenUsert
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #16  
Gammel 30-06-2015, 16:31
Høegh Høegh er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Næstved
Indlæg: 18
En opdatering, i tilfælde af at det skulle have interesse.

Jeg er nu blevet lidt klogere på sagen. Det viser sig, at den sikring som springer - som je__ns også ganske rigtigt skriver - ikke er til selve starteren. Jeg fik professionel hjælp, og vi er nået frem til at der må være forbindelse mellem to kredsløb i vores elsystem.

Når jeg tilslutter kredsløbet til motoren (med den røde nøgle), starter maskinen helt normalt (hvor HAR jeg savnet den lyd). Men når jeg slår den fra, og der ikke burde ske noget som helst ved at jeg drejer tændingsnøglen, så springer "hovedsikringen" på det kredsløb hvor lys, lanterner osv sidder på. De 20A som dette kredsløb er sikret med, er ganske rigtigt alt alt for lidt til at trække selvstarteren.

Der er altså noget som tyder på at de to kredsløb ikke er korrekt adskilte, hvilket også vil forklare begge mine problemer. Så nu arbejdes der på sagen nede hos Marineland, og vi håber at være klar til forårssæsonen ganske snart (eller i det mindste at vi når at få båden i vandet inden I andre begynder at tage jeres både op).

Jeg håber ikke jeg vrøvler alt for meget i ovenstående, men jeg synes lige at jeg skyldte at runde sagen af.

Tak igen for jeres forslag og kommentarer.

Mvh
Kurt
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden