Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 536
3 medlemmer og 533 gæster
Charlesenece, generic, georgiafi16
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #14  
Gammel 16-02-2009, 20:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Ja - problemet med OMC`s cobra drev (og alle andre OMC drev ville jeg ikke købe) er at der i dag ikke findes noget forhandlernet og derfor er meget få der har erfaring med at rode med de drev.

Kan man selv passe det er det dog ikke noget større problem at vedligeholde hvis ellers man har en original manual værktøj og lidt fingerfærdighed

De ældre OMC stringer drev mv. ville jeg dog holde fingrene fra da de ikke er tidssvarende længere - men et velholdt cobra eller king cobra er i mine øjne et ligesågodt drev som et Alpha/SX drev
Skulle jeg købe en båd med OMC motor idag, ville valget af drev uden tvivl være Cobra.

Stringer drevet er ikke så slemt at finde reservedele til - der findes bl.a komplette lowerunits - men priserne på andre drev- og reservedele kan være afskrækkende. King Cobra drevet er derimod et stort problem. OMC forhandlerne herhjemme er næppe meget behjælpelige ved forespørgsel. Der findes et meget stærkt begrænset udvalg til King Cobra i uoriginale reservedele - GLM/Sierra Marine/Mallory Marine har kun få produkter på programmet. Et andet problem er bl.a udstødningssystemer til Ford 460" ( 7.5 liters V8 ), der ikke produceres uoriginalt hos nogen udbydere !!!!!!

Man kan være heldig at finde en OMC motor, der har fået konverteret drevet til Volvo Penta SX og det er en fin kombination. Det virker.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,035
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, generic
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:45.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden