Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 590
4 medlemmer og 586 gæster
Edwardapown, medikaNer, Phillipgisse, Robertniz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #13  
Gammel 12-04-2011, 22:01
JACRYD JACRYD er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: KBH
Indlæg: 19
Ikke 100% enig THG. :-)

Du skriver at du vil anbefale Selvpolerende eller tyndfilm frem for hård, generelt. Jeg mener det vanskeligt at anbefale en type frem for en anden generelt. Jeg er enig med mange af dine pointer, men Hård har fordel af at være meget stærk overfor meknisk slid, eks. ved hyppig optagning/søsætning fra trailer. Yderligere er der mange kap-sejlere der ved hård bundmaling og vådslibning opnår en optimal (glat)overflade til kapsejlads. Nogen har gavn af den ene andre har ikke.

Du har ret i ulempen ved hård type skal slibes inden der kan påføres nyt lag.

Du skriver at selvpolerende bliver glat ved sejlads og derved giver effektiv beskyttelse mod begroning.
Jeg mener ikke man kan sige at den bliver nævneværdigt glattere end da den blev påført. Men den "poleres" af bunden i takt med der sejles, og det er netop denne "polering" der frigiver begroningshæmmer(og bindemiddel) og giver beskyttelsen med begroning - det efter min mening ikke det at bunden er glat, der hæmmer begroning, men derimod de aktive stoffer der er i bundmalingen.
Det korrekt at en glat bund også virker hæmmende på begroning.

Sidst skriver du at det er en fordel med Jotun pga 1-komponent. Hempels bundmalinger er alle stort set også 1-komponente, og lige til at bruge.

Det ikke min hensigt at der skal gå "besserwisser" i den, men mener nogen af dine konklusioner var for "smalle", derfor mit indlæg.

Go klargøring :-)
/Jacob
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden