Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 583
0 medlemmer og 583 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #7  
Gammel 05-11-2008, 11:42
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Det skal helt sikkert nok gå..
Det bliver dog spændende at se om den olie i indsugning har betydet noget, for hvis den ikke har er den fremgangsmåde noget nemmere end en ekstern tank/olie i benzinfilteret osv osv...
På de fleste big blocks har du vandret spjældhus og der foretrækker jeg Mercury's tank/olie metode. Ellers kan der ligge en del konserveringsolie som ligger og søbber rundt i indsugningsplenum delen (måske kaldes det hele spjældhus på dansk ?) og jeg tror at det skal forstøves godt så det bliver suget med ind på en fornuftig måde. Jeg tror at årsagen til at Mercury anbefaler metoden er jo at de har set faktiske problemer hos nogle bådejere (sikkert meget få), og derfor har de lavet en mere fool proof metode.

Anyway Lars fordi man slipper afsted med at gøre noget som ikke er anbefalet 1 gang er det jo ikke sikkert at det altid virker.
Det er lidt ligesom med at skifte til ethanolholdig E10 benzin. De fleste (måske 98%) kan skifte uden problemer, men hvad med de tilbageværende 2 procent som får problemer ?

Iøvrigt er tank/olie løsningen normalt nem, men åbenbart ikke på din ?

Sidst redigeret af BrianL; 05-11-2008 kl. 13:22. Begrundelse: du rettet til man da jeg ikke tænkte på Lars T :)
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,562
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TipplerPiosolo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden