Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 488
0 medlemmer og 488 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, 14-05-2024 at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 06-03-2011, 11:37
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Jeg vil godt lige følge op på denne tråd. Det varer jo ikke længe før vi skal i gang med det årlige mareridt: Slibning og maling af bund.
Når jeg siger mareridt er det ikke så meget fordi det er surt at slibe og male. Det største og eneste problem der er med det stykke arbejde, er den arbejdsstilling man har. Især for os der har båden liggende på trailer. Hvad fanden gør man?



Udfordringer:
  • Først skal det hele vaskes. OK det kan klares nogenlunde med en højttryksrenser og der kan man nok stå ved siden af og så sprøjte op under båden. Men det hele bliver alligevel ikke vasket af. Der skal skures og gnubbes, og så undgår man ikke helt at lægge sig ind under båden, med det resultat at det sjasker med gifitige ting og sager ned i hoved.
  • Slibning: Fy for satan. Der skal dels bruges diverse slibemaskiner og håndslibeværktøj. Og der skal bruges knofedt. Kan man gøre andet end at lægge sig ind under båden og så give den gas? Hvis der er nogen af Jer der har en rigtig god metode, må I meget gerne sige til.
  • Primer og maling: Det er nok det nemmeste. Det meste kan nås med en rulle på en lang stang.
Men lad mig høre om alle de gode fif og metoder. Ikke dem med at sende båden hen til en sandblæsning. Det kan man jo ikke selv.

PS: Hvis nogen vil deles om arbejdet her til forårsklargøringen er jeg frisk på at give en hjælpende hånd.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II

Sidst redigeret af Ulman; 06-03-2011 kl. 12:44.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,106
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, pill
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden