Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 546
2 medlemmer og 544 gæster
Phillipgisse, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 27-06-2010, 07:49
Kaptajnen Kaptajnen er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 12
Navionics til iphone

Jeg købte programmet og testede det fra Hornbæk til Gilleleje.

Lavede min rute på ca 20 waypoints og startede med at sejle. Min nuværende position blev tracket hele vejen og jeg kunne se om jeg holdt ruten. Derudover sejler man på et søkort så man kan hele tiden se hvor dybt der er. Det virker dog ikke som om at dybden opdateres løbende og tager derfor ikke højde for aktuelle vejrforhold så det er kun vejledende dybder.

Jeg giver programmet 4 ud af 6 stjerner. Jeg er nybegynder i sejlerlivet så jeg er nem at tilfredsstille

Grunden til de sidste 2 stjerner mangler er

1) iphonen går på pause ca hvert minut hvis ikke man trykker på skærmen. Et rigtigt navigationsprogram burde kunne holde skærmen aktiv (har også "copilot"-programmet til iPhone som er genialt). Man skal derfor hele tiden åbne iphonen for at følge med hvilket er ret irriterende. Heldigvis fortsætter programmet med at tracke selvom telefonen er "slukket"

2) man kan ikke se sin kompas retning. Nogle gange kan man se sin fart og en kompasretning men den er ekstrem upræcis. Jeg erfarede at den viste en kurs på 190 mens jeg sejlede mod 260 osv. Til gengæld virker GPSen fortrinligt i den.

Med prisen for øje (300 kr) er jeg ganske godt tilfreds, men programmet er rimelig primitivt. Information om havne er også meget sparsom men der er Google kort i, og man kan gemme sine ruter og bagefter se hvor man har sejlet. Derudover kan man tage billeder langs ruten og vedhæfte dem hvilket er ret skægt.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,567
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomastaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:04.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden