Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 254
1 medlemmer og 253 gæster
Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 08-09-2013, 18:13
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Neptunus afhentning/søsætning..

Onsdag eftermiddag kørte jeg til Wilhelmshaven for at overtage skuden. Jeg fik endnu en grundig gennemgang af båden, vi fik ordnet formaliteterne og jeg sov i båden fra onsdag til torsdag, skønt.
Torsdag morgen lastede vi skuden på en blokvogn, og imod Kolding gik det. Vognen kom torsdag aften til Kolding. Fredag morgen røg den så endelig i vandet...
Mens den stod på kajen fik jeg i øvrigt lige hurtig solgt den medfulgte gummibåd, da jeg ikke har noget at bruge den til.
1. tur ud i fjorden er jo altid spændende...virker det hele, sejler den som den skal og fremfor alt....kan jeg finde ud af at sejle den...
Selvom det blæste 7 sm, så gik turen forrygende. Den sejlede helt som den skal, motorerne er både lyd og støjsvage. At få den ind til kaj gik også godt, jeg smed den ind i første forsøg, det virker til at være nemmere med 2 maskiner, fremfor en maskine og bovpropel. Fordelen ved denne er også at jeg kan tage agter trosserne, så konen kun skal fokusere på stævnen.
Hele weekenden har vi så gjort ren ude som inde, smidt en hel del ud ( sælger har efterladt alt med undtagelse af dyner og puder ), jeg har renset teakdækket ( kæft det blev flot ) osv osv osv....

det er en kæmpe fornøjelse at være ombord, og efterhånden som vi får sat vores eget præg på den, bliver den mere og mere vores, og det føles super rigtigt

Billederne skal ses bagfra

http://fenderen.dk/gallery/browseimages.php?c=2866
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,564
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Stevenusemy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden