Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 581
0 medlemmer og 581 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Trækdyr
View Single Post
  #20  
Gammel 12-08-2011, 21:40
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by pajero Se indlæg
Hej!
Mit sæt er en ældre Ørnvik 570 DC med en brenderup med superruller total 1300 kilo ( har vejet det hele til 1430 kilo så en smule overvægt )
Bil nr 1 er en Jeep Cherokee 2.5 Tdi så ingen problemer her hverken i slæbestedet eller på vejen.
Bil nr 2 er fruens Mondeo 2.0 Stc her er heller ikke nogen problemer af nogen art
Desværre har ingen af de to biler Aut. gear. som min gamle Pajero 3.0 V6 det er altså bare det bedste i slæbestedet.
Ps. hvad kører du selv med ?
Mvh Bjarne
Mit sæt består af en Draco 1800 Suntop, vejet til ca 1100 kg, en gang den hang i en kran. Traileren er en 1500 kg total, kan ikke lige huske hvad den må bære, men nok knap 1200 kg, så der skal ca slæbes 1500 kg.

Problemet er bilen, det er en Golf 3 1,4 som kun må slæbe 950 kg, så det går jo slet ikke. Jeg har en kammerat der har en 4x4 så det er ikke noget problem at søsætte, men man vil jo gerne være uafhængig. Indtil den anden båd er færdig, har Suntop'en en havneplads, men når Flyfishen er klar, skal Suntop'en være "trailerbåd"

Så jeg skummer lidt over hvad jeg skal gøre, vil ikke smide en masse penge efter en ny bil, den skal være brugt, (foretrækker VW, her føler jeg mig hjemme). De alm biler (Passat med forskellige motorer) som jeg har haft i kikkerten, har kun kunnet trække 1200-1300 kg.

Jeg er glad for Golfen, den kører billigt og jeg kan selv fikse den. Til daglig kører jeg 120 km til og fra arbejde, så en 4x4 som eneste bil er udelukket.

Evt skulle jeg beholde Golfen og finde et trækdyr, som kun skulle bruges til at slæbe båd med, køre på lossepladsen osv. Denne skulle så gerne være billig i vægtafgift(og forsikring), når man nu skal have en bil mere.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,572
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GGPokerOK
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden