Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 460
1 medlemmer og 459 gæster
ChenorjeogY
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #5  
Gammel 03-01-2014, 22:44
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Rolfs indlæg kan måske lyde lidt skræmmende på nogen, men der er ingen grund til at pakke det ind. En båd der er ca. 36 år gammel og formentlig kun løbende vedligeholdt, er ikke noget for en første gangs køber. Slet ikke med en havvands kølet benzinsluger der begynder at blive vanskelig at få reservedele til.

Var båden fuldstændig overhalet og med en ferskvandskølet motor der max er 5 år, så var snakken en anden, men det var prisen sikkert også.

Selvom man selv kan lave tingene, er der meget man skal sætte sig ind i; hvordan motor / drev er bygget op og hvordan man kan finde dele der er udgået, måske må man special fremstille dele.

Jeg har selv en Draco 1700 med en Volvo AQ 170, 6 cyl motor i. Har ikke noget nøjagtig tal på hvor meget benzin den bruger, jeg ligger mest og pludrer rundt på Silkeborg søerne i den, men 20 liter strækker til en lille tur frem og tilbage........

Oliekøleren var selvfølgelig utæt da jeg købte båden og udstødningsknæet kunne man prikke en finger igennem. Der var meget andet i vejen og det så jeg godt da jeg købte båden. Eneste årsag til at jeg beholdte motoren, var at den er ferskvandskølet.

7000.- havde jeg nok allerede brugt, blot på disse to ting(oliekøler/udstødningsknæ), hvis jeg havde købt nyt ved den første og bedste Volvo forhandler. Jeg tilpassede i stedet en universal oliekøler og svejsede et nyt rustfrit udstødningsknæ.

Selvom den du har kigget på måske har været bedre vedligeholdt, har den stadig alderen imod sig.

Volvo drev er generelt solide, men alt kan gå i stykker. Og kan man ikke selv skifte pakdåser, kardankryds, lejer m.m., ja så skal det store check hæfte frem.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,086
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, ChenorjeogY
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:32.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden