Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 595
2 medlemmer og 593 gæster
BerryNep, Irinfyz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Max olietryk
View Single Post
  #25  
Gammel 16-06-2012, 12:34
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Har du et multimeter eller et ohmmeter ?

Du skal måle modstanden i sensoren.

I teorien kan den nye være defekt, men det er nok ikke så sandsynligt.

Er du sikker på at der ikke er noget stelforbundet som ved en fejl rører sensoren hvor ledningen monteres ?
At der kan være en fejl et eller andet sted i mit ledningsnet er overvejende sandsynligt, da jeg har gjort ret mange ting over vinteren.
Mht. sensoren, kan det jo være jeg smadrer dem hver gang jeg sætter tænding på. Det ved jeg ikke nok til at kunne vurdere. Der er ikke noget der rører ledningen ved studsen på sensoren. Ledningen har en gummikappe på. Som jeg forstår mekaniken lige nu, skyldes udslaget på instrumentet at der løber minus/stel igennem sensorledningen og frem til instrumentet. Det stel kan vel kun komme fra motorens stel. Studsen på sensoren er isoleret fra resten, og det eneste ledningen rører er studsen. Sensoren skrues på blokken et sted hvor der også sidder en anden dims hvor der sidder et stik med 3 ledninger. En grå, blå med sort stribe, sort. Den ved jeg ikke hvad gør. Men hvis der skal komme stel frem til studsen, og dermed ledningen, kan det vel ikke komme fra andre steder end der hvor sensoren er skruet på blokken ???

Mht. modstanden: Fra hvor til hvor skal jeg måle?

Jeg kan selvfølgelig prøve at måle fra et sted på motoren hvor jeg ved der SKAL være stel og hen til studsen på sensoren. Hvis der er forbindelse, er det vel et dårligt tegn oder was?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,493
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Johnnyopips
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden