Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 553
3 medlemmer og 550 gæster
Dennismaisguisy, Rozhovstoommumb, Victorail
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 26-08-2013, 20:16
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Neptunus 107 Twin

Ja så blev jeg dælme enig med sælger....

Vi har som skrevet står købt en Neptunus 107 Twin, det er en ældre dame fra 1979, og det bærer den umiddelbart også præg af...

Maskinerne er Perkins 150 hk turbo fra 1990, og de har gået ca. 2000 timer.

Båden har hele sit liv fortrinsvis sejlet på de tyske kanaler, og er de sidste 14 år ejet af et ældre tysk ægtepar, som nu ikke skal være sejlere mere....

Manden er uddannet lastvognsmekaniker og ingeniør, så alt det tekniske det spiller bare, og der er ført udførlig logbog.

Til gengæld ser den lidt træt ud både udvendig og indvendig, så der venter en ordentlig omgang knofedt arbejde til både konen og jeg....mon ikke vi kommer til at købe et større læs Ajax ind

Vores gamle Wiking så nogenlunde ligeså træt ud, da vi købte den, så vi er på ingen måde afskrækket af det.

Vi fik i går en længere sejltur i den, og den sejler meget stille, helt røgfri og meget jævn.

Ja og nu skal jeg så til at lære at sejle med 2 motorer og ingen bovpropel...det bliver sgu også en omvæltning...

Vi har fra starten af vores ønske om anden båd, gået efter den traditionelle hollandske båd opbygning med stort agterdæk og 2 styrepladser, vi har i lang tid vidst, at det var den opbygning vi ville have....der findes et hav af dem i stål, og noget færre i glasfiber af en eller anden årsag....

Derudover havde vi hver især 5 prioriteret punkter ( nogle var ens ), som skulle være opfyldt, og det har vi fået...

Så nu må det vel egentlig bare godt blive forår igen....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden