Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 584
2 medlemmer og 582 gæster
Leonapp, XRumer23wek
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 07-04-2011, 20:52
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Vi er enige om at det "gammeldags" DDT instrument (det hvor man skal sætte det rigtige cartridge (hukommelseskort) i som passer til motortypen) stadig hedder DDT. Den er og bliver særdeles primitiv set ud fra et brugerinterface synspunkt, hvor du skal skrolle rundt for at se de mange parametre.

Jeg har hos en autoriseret Mercruiser forhandler arbejdet med både det gamle DDT instrument og det nye SW som kører på en PC. Softwaren er jeg ikke helt sikker på at Mercury selv har udviklet, jeg tror faktisk at jeg så et andet firmanavn som også sælger til almindelige forbrugere (såsom Rinda men er ikke sikker), men ikke desto mindre har forhandleren købt både SW og Dell laptoppen fra Mercury.

Softwaren er langt lettere at bruge når man først har fundet ud af at du skal indtaste noget i serie nummer feltet efter at have valgt motortype for at softwaren rent faktisk også bruger den motortype du har valgt. Service manualer mv er også integreret i softwaren, og softwaren kan nemt opgraderes om nødvendigt. Du kan se mange parametre på en gang i forhold til DDT instrumentet.


Anyway her er et eksempel på fejl koder som du kan få udlæst på en 454 eller 502 Mag MPI med MEFI3 ECM:

14: Engine Coolant Temperature high
15: Engine Coolant Temperature low
21: Throttle Position Sensor high
22: Throttle Position Sensor low
23: Intake Air Temperature high
25: Intake Air Temperature low
33: Manifold Absolute Pressure high
34: Manifold Absolute Pressure low
41: Ignition Control open circuit
42: Ignition Control grounded circuit
43: Knock sensor - Continuous knock detected
44: Knock sensor - No knock detected
45: Coil driver fault
51: Checksum error
61: Fuel pressure high (mener at huske at denne kode er ikke mulig i praksis på den motor da der ikke er en sensor til at checkle trykket)
62: Fuel pressure low (samme som ovenstående)


Jeg orker ikke at vise alle paraametrene. Men et eksempel er at du kan se IAC counts, minimum IAC position og idle air control follower, og hvis de parametre er uden for det normale så kunne det måske tyde på pakningen eller selve motoren eller noget andet.

Vedr. generatorens lave ladespænding så kan det ses på dit voltmeter og DDT instumentet eller diagnostic softwaren kan også vise spændingen.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,562
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TipplerPiosolo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden