Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 543
1 medlemmer og 542 gæster
Edwardapown
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #16  
Gammel 08-01-2014, 08:15
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Fletcher-Mic: Hvis revnerne er gennemgående ville jeg nok få trykprøvet din gearkasse i en fart. Er de ikke det, ville jeg få blæst gearkassen ren for maling og lakeret den op igen med 2 komp maling.

Mht. Olie: Et alpha Drev har 3 funktioner: Frem - Neutral - Bak, Samt et max rpm på ca. 4000-5000rpm. Det ikke et drev i mine øjne der er presset på nogle måder eller højt ydene, men nærmere et drev som har en driftsfunktion. Uanset hvad der står på bøtten tror jeg ikke på det forlænger drevets levetid så længe "wiskositeten" er korrekt. Olie skift hvert år tror jeg på er en rigtig god ide. Men om det er gearkasseolie fra Biltema til 89kr literen eller EXTREME-XTRA-NICE-BUILD-IN-FRANCE olie til 600kr literen, tror jeg ingen forksel gør på drevets levetid.

Misforstå mig ikke - dette er ikke en holdning til alle gearkasser, men på en driftsgearkasse som alpha er.

Snakker vi f.eks: Mercury Racing - m.fl - forstår jeg udemærkert hvorfor man vælger en super god olie. Et presset gearsystem der har rigtig mange rpm på nakken. Eller f.eks. DSG ( Bil gearkasse ) hvor der skal skiftes mellem rigtig mange gear rigtig ofte.

Blot mit holdning


PS: Iøvrigt ret sjovt at tage med i sine tanker, men ret mig hvis det forkert, er det ikke Volvo der i mange af sine tidligere maskiner havde 10w40 som forskrift for både maskine og drev olie?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 08-01-2014 kl. 08:23.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden