Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 541
1 medlemmer og 540 gæster
Irinssu
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #3  
Gammel 30-04-2011, 15:13
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
På Volvo´s version af 4.3 motoren sidder impelleren foran på motoren, og er utrolig nem at komme til og skifte, så hvor Mercruiser udgaven vælger at montere den i drevet står hen i det uvisse...

Jeg har også skiftet en impeller på et ældre Alpha drev, der sad impelleren under en plade, der hvor drevet knækkede og går ind mod transummen...

Kan du ikke prøve at varme det op, det plejer at virke når man ikke kan adskille aluminium ?

Det kan jo være at delene er tætnet med en slags Loctite, og der er varme midlet til at løsne det . . .
Jeg ved godt hvor impelleren sidder, har også den komplette mekaniker manual, jeg kan bare ikke få skilt lortet ad. Er ikke meget for at begynde at varme sådan en stor flade, specielt da det hele er malet med prop-o-drive.

Men den gaber i samlingen, så den binder ikke der, det må være aksel eller andet der siddert godt fast.

Overvejer at montere drevet på transom igen og forsøge at få underdelen af på den måde, for at have hold på drevet da det er svært at vride/lirke et løst drev.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden