Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 160
1 medlemmer og 159 gæster
Keithorige
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 27-06-2009, 11:44
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Båden ser forbavsende fin ud og endda udstyret med en Honda 4-takts påhængsmotor - så kan det ikke gå helt galt.

Hellwig kender jeg ikke så meget til, men bådens kvalitet vurderet ud fra billeder, er den et glimrende valg i den klasse du søger.
Kahytten med plads til overnatning eller opbevaring af vandski, proviant mv., er også "lige i skabet" - det bliver du glad for.

Båden skal også sælges på et tidspunkt, og her kan du risikere at blive overrasket over, hvor svært det er at sælge en båd - der på papiret er lækker og med fin motorinstallation - der måske ikke er så godt kendt på det danske marked for brugte både. Købere går i mange tilfælde efter en mærkevare, og er mærkets udbredelse begrænset vælges det som ofte fra. Tag eksemplet med biler: BMW 7-serie er noget af det ypperste indenfor bilteknologi, men i flere tests er japanske Lexus foran. Vi kan kalde det "problemet" for Lexus er, at det ikke er særlig udbredt i DK og folk der køber en bil i denne prisklasse, vil have at andre giver bilen beundrende blikke når øsen ruller forbi - her vinder BMW´en. Det er de færreste der vender sig om efter en Lexus !

På brugtmarkedet for både, bliver jeg gang på gang overrasket over de skyhøje priser på specielt Bayliner både - selvom båden er i uforsvarlig stand betales der stadig gode priser for bådene.

Hellwig kan uden tvivl byde på mange gode oplevelser for dig - eneste ulempe som jeg ser det er i salgsøjemed. Her kan prisen være et afgørende parameter og du kan være tvunget til at give en større rabat ved salg, end hvis fabrikatet var mere udbredt i DK.

Jeg sejler Four Winns og dette mærke har en begrænset udbredelse i DK kombineret med en OMC motor, der får flere negative ord med på vejen end omvendt. Båden har været til salg, men den ulige kamp er stoppet. Nu beholder jeg båden. Se dette billede af Dollarprinsessen.
Attached Images
File Type: jpg Foru Winns.jpg (121.4 KB, 2 views)
File Type: bmp FOUR WINNS.bmp (172.6 KB, 1 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,864
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Timothypew
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden