Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 567
1 medlemmer og 566 gæster
Viktoripyg
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 28-07-2015, 21:49
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Kim Se indlæg
Jeg kan husk vi var med vores ven i Svendborg og få monteret den Mercury 220 Laser.Jeg var med mekanikeren ude og teste på Svendborgsund,på et tidspunkt overgav jeg mig og svarede JA til at den sejlede hurtigere en før, da turen blev vildere og vildere ,våde blev vi også .
Det var ikke bådens skyld den sejler fint,men kunne havde behov for en bedre styring.
Jeg husker også den tur til Leif Larsen Marine

Giver dig ret i at styringen ikke var optimal på den Bornett 19. Den var meget tung (næsten umulig at dreje til den ene side) at dreje med fuld trim med den maksimalt hævede Laser 220 HK.
En gang var vores fælles ven ved at sejle ind i mig under fuldgas sejlads, fordi han ikke kunne dreje (og jeg vidste ikke at han havde det problem i så udtalt grad), men jeg flyttede mig så der skete heldigvis intet.

I min Bornett 17 fik jeg monteret dobbelt tandstangs kabel styring så der ikke var noget slør, og den var samtidig nem at dreje, så det var relativt nemt (med lidt øvelse) at styre chine walk. Havde jeg ikke monteret den styring, kunne jeg sikkert ikke have styret den med Yamaha'en og den voldsomme Pro propel. Mercury'en med Chopper var meget lettere at styre da den ikke gav så meget løft.

Hvilken styring er der i Bornett'en nu ?
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,560
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanjsc
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden