Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 586
4 medlemmer og 582 gæster
Dimitarevaddib, Kentraf, Leifkayasidly, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 14-12-2008, 21:04
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Tak til både Horizonblue og ENN for jeres gode og saglige indlæg. Jeg er nået til den konklusion at jeg dropper idéen. For dyrt og for besværligt i forhold til en tvivlsom gevinst.
Det vil også være min umiddelbare anbefaling, efter at have set din båd/motor. På en mindre speedbåd, med en tilpas størrelse motor, kan det stort set være ligegyldigt med Duoprop, det er min erfaring.

Som tidligere nævnt, hvis kan du få et Duoprop drev næsten foræret, kan du da godt skifte og have lidt sjov med det, men det er de færreste som vil forære det væk.

Har man en fuldstændig sindssyg motor i en lille båd, kan Duoprop hjælpe lidt til med at tøjle kræfterne. Jeg kender en gut, som har en mega gammel Donzi på 14 fod, med en Ford Granada V6 motor med dobbelt turbo og Volvo 270 drev. Jeg har ikke været med i den, men fået fortalt, at båden trækker meget skæv, når den får fuld hane og ryger ud af vandet.

Jeg har så en kammerat, som har en Draco 1700 med 290 hk V8 motor og Volvo Duoprop drev. Den er også vild, men har ikke de tendenser med at trække skæv, uanset hvad den bliver udsat for, og det er formentlig takket være Duoprop'en. Den har dog ikke sejlet med singleprop på den motor.

Men udover disse grænsetilfælde, er Duoprop'en ikke værd at smide 20000 kr efter, på en mindre speedbåd.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,558
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dimitarevaddib
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:14.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden