Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 540
0 medlemmer og 540 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 30-06-2009, 20:34
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Hej Lasse,,

velkommen til Fenderen..!
Du skal prøver at tage fat i Anders Kr http://www.fenderen.dk/forum/member.php?u=14 herinde han har en 14 fods med en 130 bag på, så mon ikke I kan lærer en masse af hinanden..

Et i skal have fat i en større propel - led efter noget Laser II 24" - omdrejningerne skal ned omkring 5600-6000..

Sejler i kun med alminde wiretræk, måske den som sad på båden.? Jeg ville hurtigt gøre den til en dobbelt wire eller skifte til hydraulisk..! Knækker wiren ved +48 knob så ryger den rundt hurtigere end I når at stave til AV. Styringen er meget vigtig i det at man bruger båden til at styre kontra med når den begynder at chinewalke "ruller fra side til side"

Når i har fundet en propel og ikke en Cleaver/chopper men en almindelig Laser, og sat hydraulisk styring på, fundet den rette højde på motoren, så kan i begynder at tænke på lift (en hydraulisk koster omkring 6-10k)

Vandindtag/nosecone er først vigtig når I sejler med liften og med overfalde propel, men når I begynder at eksperimentere med højden på motorer (blot flytter den et hak op af) så bør I have installeret en kølevandstrykmåler. Det er alfa og omega, intet vand intet køling = ingen motor.

Håber mit svar giver anledning til endnu flere spørgsmål Jeg har selv været i sammen "båd" Skyd løs, det er det fenderen er til for..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:40.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden