Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 574
1 medlemmer og 573 gæster
LavillGiple
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: polering
View Single Post
  #17  
Gammel 10-04-2011, 21:55
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
wow - det ser fantastisk godt ud. Lige religiøs nok m.h.t. produktvalg. Jeg tror simpelthen ikke på den der med at produktet har så meget at sige. Ej heller hvilken polermaskine man bruger. For helvede - lortet er blot endnu en maskine der får noget til at dreje rundt. Godt nok lidt langsommere end de fleste.

Nå, men ellers har dagen i dag givet en del læring i kunsten at polere. Min venlige sidemand i havnen fortalte mig hvordan han synes det skal gøres. Det blev klart bedre, men alt over fenderlinien er åbenbart så drøjt at det heller ikke bliver i år den kommer til at stå flot. Den store forskel på fremgangsmåden ift. i går er VAND. Der står ikke en skid (undskyld mig) på Fareclas brugsvejledning om at man bør bruge vand. Farecla mener man bare bruger polermidlet direktet på rondellen og så sliber man. Det bliver meget nemmere med rigeligt med vand. Hellere for meget end for lidt. Sådan cirka som tandpasta der HAR været igennem en gang mundvand. Så den mest succesfulde arbejdsgang (for mig) er:
- Båden vaskes
- En køkkensvamp fugtes med vand. Hvis det skal være hidsigt skal det være den grønne side. Jeg fik fortalt at det ikke ridser, men det kan jeg ikke dokumentere. Måske passer det, måske ikke.
- Kom lidt polermiddel på den fugtige svamp
- Kør det rundt med håndkraft i cirkelbevægelser på et lille område (mindre en 1 m2)
- Kør en tur med enten polermaskine eller excentersliber med en fugtig skumrondel
- Vask hele området med en sjaskvåd svamp
- Tør med en klud så vandet er væk
- Polér med en helt tør klud til alt middel er væk og båden er så skindende som muligt
- Og så er der voks. Det blev ikke særlig godt. Måske kan jeg gøre det bedre. Umiddelbart er det bare fedte-fedte-ind med en klud. Poler-poler-poler med en anden klud indtil den skinder igen. Det gjorde den så bare ikke over fenderlisten.

Så Rolf. Jeg tror jeg landede på en metode der ligner den du beskrev.
Tak for inputs
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II

Sidst redigeret af Ulman; 10-04-2011 kl. 22:00.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:02.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden