Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 144
2 medlemmer og 142 gæster
LavillGiple, NatalieCap
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 12-08-2018, 11:11
Searay Searay er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2014
Bopæl: Hvidovre
Indlæg: 32
Hej.

Jeg endte med at udskifte alle mancheter og da jeg var færdig fik jeg at vide at man altid skifter gearkabel samtidigt. Det kostede mig et nyt kabel første gang, da det er enormt besværligt at skifte kablet når transomklokke er påmonteret igen. Mit transom leje får jeg først skiftet når båden kommer op på land efter sæsonen. Det er noget besværligt især når man som jeg monterede den øverste manchet først, den skulle have være limet og monteret sidst. Ellers er det blot at gå igang.

Jeg måtte dog investere i en del speciel værktøj og valgte så også at købe den aksel der sætter lejet lige. det skulle så efterfølgende være meget nemmere at sætte benet på igen. Jeg vil tro jeg var små 8 timer om det. Havde dog en båd mekaniker der måtte justere / montere mit gearskifte efterfølgende på motoren, det fattede jeg ganske enkelt ikke til trods for youtube og beskrivelser.

Desværre fandt jeg en løs udstødningsklap i min revnede udstødnings manchet, så jeg måtte også have sådan nogle klapper monteret i knæene. Der er det vigtigt at man bruger et kamera på stang så man kan se at der ikke ligger en klap og gemmer sig nede i hornet. på min havde den tidligere ejere set stort på disse klapper. De er vigtige da de sikre at den hæk bølge der kommer når man tager gassen af, ikke kan sende vand ind i motoren via udstødningen.

Det er nu ikke så svært da du kan se hvordan det sidder når du skiller det ad. Jeg valgte at lime alle mine manchetter igen.

Min båd er fuldstændig tør i motorrummet nu, så de har åbenbart altid i min ejer tid været tjenstlig til udskiftning.



God arbejdslyst..

Sidst redigeret af Searay; 12-08-2018 kl. 14:54.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 108,942
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, cathleenhy2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:14.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden